אַחֵר

טרק אוכל: קוסקו והעמק הקדוש של פרו

We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

פרו ידועה בהיסטוריה עשירה ומלאת ארכיטקטורה של האינקאנים, כובשי ספרד וחוקרים אמריקאים. מאצ'ו פיצ'ו, העמק הקדוש וקוסקו, מבקרים מדי שנה בהמוני מטיילים הרפתקנים המחפשים את פסגות חוינה פיצ'ו ואת שפע נהר אורובמבה. ואף שמעטים עולים לרגל רק בשביל האוכל, זה מספיק טוב כדי להיות ראוי לטיול בכוחות עצמו.

התחלנו בקוסקו והתעלמנו מכל עצה שקיבלנו לגבי מחלת גבהים (גלשנו בגבהים גבוהים יותר!), וסבלנו בגלל זה. כשהגענו בצהריים, יצאנו לשטח את שטח הארץ סביב המלון המקסים שלנו אוסף פרטי של Casa Andina, שהיה רק ​​רגעים מפלאזה דה ארמאס. כל היופי הטבעי של העמק הקדוש קיים (ולמכירה) בקוסקו, המשמש במידה רבה כמשטח נחיתה לאנשים המגיעים אל מאצ'ו פיצ'ו וממנו. קבוצות צעירים מסתובבות ברחובות בתלבושות מסורתיות בהירות הנושאות חיות קטנות (תינוקות, לאמות) בתקווה

תיירים לעצור ולצלם איתם, ידיהם מושטות לעצות. צעיפים וכפפות אלפקה ארוגים בעבודת יד מגיעים בכל צבע שניתן להעלות על הדעת ונמכרים בכל פינה, וכולם מנהגי מוניות וכלה בפעמון רוצים לעצור ולדבר איתך על מה שאכלת ומה הכי אהבת.

אכלנו טוב מאוד בכל מקום, וזה נשמע בלתי אפשרי. אבל אפילו ארוחת הצהריים הראשונה שלנו, בשעה יְרָקוֹת בקוסקו, הייתה הפתעת טעמים מדהימה. זו לא תגלית חור בקיר, אין בה שף פרואני ידוע, והתפריט שלה באנגלית, אבל עצרנו שם קוצר נשימה ורעב. זה גם הומלץ. הזמנו סביצ'ה, לחמים שטוחים עם גבינה מהעמק הקדוש, סלט עם תירס מקומי ו"טוסט הצרפתי של עוגת הגזר ". כל ביס אחרון היה מענג ולמרות שהספק כמעט כולו לתיירים, הציג באמת את המרכיבים המקומיים.

למחרת בבוקר אנו מכוונים את מאצ'ו פיצ'ו, לוקחים את רכבת ויסטאדום מקוסקו, עם החלונות הגדולים והעיצוב הכחול הבהיר. זהו מסע של 57 מייל שאורך 3 וחצי שעות. ברכבת שלנו היו רק שתי קרונות והיא התמלאה בשבע בבוקר במטפסים נמרצים ומצלמים. לאחר שסבלתי כוס אחר כוס קפה של מטוסים שאי אפשר לשתות, היססתי להזמין כוס ברכבת. אבל זה היה פנומנלי - והזמנתי סיבוב שני בזמן שניקזתי את הראשון. הוא היה מתוק ללא סוכר, כהה וחזק; זו הייתה פנינה פרואנית בלתי צפויה, באמת, שהייתה עקבית לא משנה לאן הגענו.

אבל התחושה שאתה מקבל כאשר הרכבת נוסעת לאגואס קלינטס - או מאצ'ו פיצ'ו פבלו תלוי עם מי אתה מדבר - היא חשמלית. אף אחד לא יודע בדיוק למה לצפות, לא משנה כמה מחקר אתה עושה או כמה תמונות אתה מסתכל. את העיר עצמה אסור לעבור, למרות שמדובר ברוב המקרים בלא יותר משהות של לילה אחד או שניים. זהו כפר תרמילאים,

עם בתי קפה, חנויות המניפות קרם שיזוף וצרכי ​​טרקים אחרים שנשכחו, וכיכר מרכזית שמתמלאת בליינים כמעט כל לילה.

אחת הבנות במלון שלנו, ה לה קבאנה מאצ'ו פיצ'ושנראה בתחילה בלתי מפורט אך תוך לילה כמעט הרגיש כמו בית, המליץ ​​על ארוחת צהריים בשעה אינדיו פליז, ממש ליד הגרירה הראשית עם עיצוב קיטשי-חמוד ומארחת אדיבה ורב-לשונית. נזהרנו מאיך שהמקום נראה, ישבנו וגלשנו בתפריט, התמקמנו בלחם הביתי; סלמון פורל עם עגבניות, בצל ושבבי תפוחי אדמה ביתיים; ואת ברוקטי הבקר. זו הייתה ארוחת צהריים ענקית, עם תוספות קטנות שהלכו על השולחן מלאות רטבים טבולים שונים ופינוקים תוצרת בית, והכל היה טעים בשפתיים. למען האמת, יכולתי להתקיים רק מהלחם הביתי והחמאה הצהובה המלוחה, אבל אז היו צ'יפס שצריך ללטש והרוטב על הדג. זה היה מפנק. זה היה אחד הדברים שהדיחו אותי בפרו - אפילו המקומות הגבישים שתמנעו מהם בבית או שנראים תיירותיים מדי מגישים אוכל בלתי נשכח.

10 הדברים הטובים ביותר לעשות בעמק הקדוש

יעד פופולרי לתיירים למאצ'ו פיצ'ו, העמק הקדוש הוא עמק ירוק ושופע השוכן רק 15 ק"מ צפונית לקוסקו. העמק, ששימש את אנשי האינקה, היה אתר בעל ערך רב בשל אדמותיו החקלאיות העשירות.

חורבות האינקה מנוקדות כיום ברחבי העמק והאדמה ניחנת בתחושה פרואנית מאוד בזכות הכפרים והעיירות האותנטיים הרבים המאכלסים את האזור.

ההיסטוריה והתרבות העשירות של העמק הופכות אותו לאחד המקומות האהובים עלינו בפרו. הוא גם מקום מצוין להתאקלם לגובה בקוסקו מכיוון שהעמק הקדוש נמוך יותר ונותן לתיירים את הזמן הדרוש לגופם להסתגל.

אז אם אתם חושבים לבקר בפרו, אז העמק הקדוש בהחלט צריך להיות ברשימת המקומות לבקר בהם.

להלן סיפקנו רשימה של מה שלדעתנו הם 10 הדברים הטובים ביותר לעשות בעמק הקדוש. סיפקנו גם מפה שתעזור לך להשיג את המסבים שלך.

10 הדברים הטובים ביותר לעשות בעמק הקדוש

חורבות האינקה מנוקדות כיום ברחבי העמק והאדמה ניחנת בתחושה פרואנית ביותר בזכות הכפרים והעיירות האותנטיים הרבים המאכלסים את האזור.

מפת העמק הקדוש, אזור קוסקו

צפו בסרטון: עוזי דקל - מאצו פיצו פרו (אוגוסט 2022).